コンペ型-タスク詳細
  • Category:Product

Beauty innovation!
Let’s think of a product merchandising
that makes people spontaneously
want to buy in fast fashion store.

PeriodRemaining0days
Prize ¥50000
Applicant9 Entry10
Sponsor

Results

front/competition.応募作品 10 applications received,
front/competition.選ばれた作品はコチラ!

Comment from the sponsor

主催者 Skets support center

Thank you for all your submitted works.
According to the theme, there were plenty of design that catches our eyes and that we would like to buy, it was easy to imagine enjoy shopping for these useful items.
It was hard to choose prizes works as everything was fantastic, but we finally choose in accordance with the brand’s person in charge.
We are really grateful to everyone for your participation.

[First Prize]
“uchi no tansu” (my wardrobe) by kuro
We thought that a place where there are information and description of products displayed on store shelves, manage a wardrobe with tags, or manage stocks in real time was great. In fast fashion industry, it is useful from the point of view of both store managers who deal with a great amount of products and clients, that is why we choose this idea as First Prize.

[Ideas with Merit]
■ ”FIT IN THE BOTTLE” by Yus
the ideas of a fitting room in pet bottle shape was very interesting. As it is a never seen before idea, this will possibly make the buzz on social medias.

■ ”zones by taste & story display” by izu_mik
No-one has ever seen a store that is sudivised by fashion taste, by separate scenes or themes, it is easier to think of coordinates and enjoy more shopping.

[Favorite idea of the person in charge]
■ ”Message shelf” by May
I thought the words “thank you” are very important, a client will be pleased by such a message appearing when he/she takes an item, making he/she feeling good.

[About future release (plan)]
We plan on develop and implement solutions based on your designs.

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ウチのタンス

kuro

【対象】
ファストファッション店舗

【意図】
普段、家で「これから着よう」と思っている「ここにあるはず」の服を「箪笥から取り出す」ことで“自分のもの”という所有意識を高めていただく狙いです。

【什器】
◆タグ管理ができれば、商品が抽斗から出るとオンラインでチェックでき、リアルタイムの在庫管理、万引き対策が可能になります。
◆デジタル技術が取り入れやすくバージョンアップにも対応しやすい汎用性のあるディスプレイを備えることができれば長く使えます。
◆抽斗は透明素材から木材まで、商品の種類によってバリエーションを持たせることができます。また什器の素材・ボリュームを変えることで、商品層によってはプレミア感を出しやすくできます。

【願い】
ブランドショップ・セレクトショップと比べてのファストファッション店舗の強みの一つは「こんな感じの」「ここにあるはずの」「自分で探し出せる」を裏切らない安心感だと思います。この提案は、その安心感(顧客と店舗の信頼関係)があるからこそ成り立つファストファッションならではの演出です。
そもそも服を箪笥に入れない方もいるでしょうし、服の入れ方たたみ方に一方ならぬ拘りをお持ちの方もいるでしょう、ものによっては抽斗に香りを入れる場合もあるかもしれません。十人十色だからこそ、店舗ごとに季節ごとに演出の工夫が効いてくる・映えてくると思います。
“現場”で商品を並べる店舗店員の皆さんが想像力を膨らませていただけたら嬉しいです。

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